مرکز هزینه

در این جلسه مرکز هزینه را بررسی میکنیم. مرکز هزینه بحث مدیریتی است که مخصوصا در شرکت های تولیدی و صنعتی مورد نظر مدیران بالا دستی مجموعه است که این وظیفه حسابدار است که با کمک نرم افزارهای حسابداری بتواند موضوع مرکز هزینه را به درستی داخل سیستم پیاده بکند تا مدیران مجموعه بتوانند از آن استفاده کنند. بحث مرکز هزینه چه کمکی میکند؟ بحث مرکز هزینه میتواند به کارفرما این دید را بدهد تا به طور مثال در واحد مالی و حسابداری بحث هزینه حقوق و دستمزد چه حجمی از تمام هزینه های حقوق و دستمزد آن سازمان را تشکیل میدهد یا به طور مثال در واحد انبار مقدار ساعت و هزینه اضافه کاری که به مجموعه و سازمان ارائه میشود چه رقم و ریالی است؟ مرکز هزینه با توجه به منابعی که در واحدهای مختلفی که آن سازمان و مجموعه است میتواند مختلف و گسترده باشد، میتواند در قسمت فروش باشد میتواند واحد مالی یا مدیریت باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *