تراز افتتاحیه، اختتامیه

در این جلسه تراز اختتامیه و افتتاحیه را بررسی می کنیم. تراز اختتامیه اصلا حساب نیست در واقع اطلاعاتی است که با کمک از آن حساب ها را در پایان سال مالی می توانیم ببندیم، تراز اختتامیه هم می تواند بدهکار باشد و هم بستانکار. کی می تواند بستانکار باشد؟زمانی که حساب های بدهی و سرمایه خود را در پایان سال بدهکار بکنیم و البته زمانی که بدهکار می شویم زمانی است که دارایی های ما که بستانکار کردیم را به تراز اختتامیه بدهکار می کنیم و اصطلاحا آن را میبندیم، عین همین اعداد و ارقام در پایان سال مالی که داریم سند میزنیم در ابتدای سال مالی بعد با تراز افتتاحیه می توانیم که افتتاحیه همین سند ها را انجام دهیم.

دیدگاه (8)

  • فرهادی پاسخ

    سلام کوتاه مختصر مفید مبحث رو بیان کردن آقای جاوید … و ناگفته پیداست که تراز اختتامیه به عنوان مهمترین مؤلفه‌ی حسابداری در پایان سال مالی تشخیص داده می‌شود و اطلاعات حسابی مهمی ارائه می‌دهد.

    مهر ۲۵, ۱۴۰۲ در ۳:۳۳ ب٫ظ
    • کارشناس پشتیبانی پاسخ

      سلام
      با تشکر از شما

      آبان ۴, ۱۴۰۲ در ۱۱:۴۸ ق٫ظ
  • زانیاران پاسخ

    چیزی که من از کلیپ آموزشیتون استنباط کردم اینه که تراز اختتامیه برای ما نشان‌دهنده‌ی میزان بدهکار یا بستانکار بودن ماست و از آن به عنوان نقطه شروع برای سال مالی بعد استفاده می‌کنیم امیدوارم استنباطم درست باشه چون من نوآموز این رشته م.

    مهر ۲۵, ۱۴۰۲ در ۳:۳۶ ب٫ظ
    • کارشناس پشتیبانی پاسخ

      سلام درسته
      موفق باشید.

      آبان ۴, ۱۴۰۲ در ۱۱:۴۷ ق٫ظ
  • بهمن مرادی پاسخ

    مطلب کوتاه بود ولی مفید و یکی دو نکته خوب و کاربردی توش بود خصوصا اینکه اینو متوجه شدم که در صورتی که تراز اختتامیه بدهکار باشد، این نشان‌دهنده‌ای اینه که بدهی‌های مالی زیادی داریم و باید اقداماتی انجام دهیم تا آنها را تسویه کنیم.

    مهر ۲۵, ۱۴۰۲ در ۳:۳۸ ب٫ظ
    • کارشناس پشتیبانی پاسخ

      سلام
      همینطوره درست متوجه شدید
      موفق باشید.

      آبان ۴, ۱۴۰۲ در ۱۱:۴۶ ق٫ظ
  • جواد ملکیان پاسخ

    با سلام و ارادت … تسلط آقای جاوید رو بر مسائل حقوقی حسابداری رو همه بهش اذغان داریم خدا حفظشون کنه … بخوبی تو این توضیح کوتاه اشاره شده که تراز افتتاحیه معمولاً با تراز اختتامیه مقایسه می‌شود تا تغییرات در دارایی‌ها و بدهی‌ها در طول سال مالی را تجزیه و تحلیل کنیم و نقاط قوت و ضعف مالی خود را مشخص کنیم عالی بود آقای جاوید … ممنون.

    مهر ۲۵, ۱۴۰۲ در ۳:۴۰ ب٫ظ
    • کارشناس پشتیبانی پاسخ

      سلام
      لطف دارین
      موفق باشید.

      آبان ۴, ۱۴۰۲ در ۱۱:۴۵ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *